Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Louis Sommeling (2017). Coaching in de studententijd. Leuven: Acco Uitgeverij.

BOOK REVIEWPrijna van Duuren - 56–2 (2018)

PREVIEW

Dit boek is een herziene uitgave van: Leren leven en studeren, psychologische hulp in de studententijd’ uit 2001. Het is up to date gemaakt, verfrist. Sommige hoofdstukken heeft de auteur meer uitgewerkt, met name over psychologische achtergronden van studieproblemen, over zingeving, over verslaving en soorten behandeling. Nieuw zijn hoofdstukken over niet-westerse studenten en over mannelijke studenten. Het boek belicht vanuit diverse invalshoeken de emotionele en psychologische ontwikkeling van studerende jongvolwassenen (17-25 jaar). Een fase waarin de student, aldus Sommeling, vaak vrij definitieve beslissingen neemt op gebied van levens- visie, partnerkeuze en zelfbeeld. Hij is 25 jaar werkzaam geweest als studentenpsycholoog en wil met dit boek de student psychologische ondersteuning bieden in deze belangrijke en ingewikkelde lev...

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

ARTICLE
An existential turning point: Prisoners, loss of meaning, and posttraumatic growth
public

Siebrecht Vanhooren - 56–2 (2018)
FROM THE PRACTICE
De kwetsbaarheid van de therapeutische relatie bij een fragiel proces: Balanceren tussen appèl en afwijzing als beginnend therapeut
public

Evie Kins, Willy Colin & Greet Vanaerschot - 56–2 (2018)
FORUM
public

Lies Bruggeman & Paul Sanders - 56–2 (2018)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)