Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Innerlijke vijanden ... bestaan niet

E-mail interview met Ann Weiser Cornell

INTERVIEWAaffien de Vries - 57–1 (2019)

PREVIEW

Ann Weiser Cornell, afgestudeerd in de taalwetenschappen, is internationaal gezien ongetwijfeld de meest bekende focusingtrainer. Zij gaf en geeft lezingen en workshops in meer dan twintig landen, haar boeken en handleidingen zijn in elf talen vertaald. Ann woont in Berkeley, Californië. Naar aanleiding van haar lezing op het VPEP congres in mei 2019 is het idee ontstaan Ann te interviewen. In verband met haar drukke agenda ziet zij geen kans om een live interview af te geven. Wel is Ann bereid tot een e-mailwisseling. Achtereenvolgens komen in aparte paragrafen de volgende onderwerpen aan bod: een kennismaking met Ann, focusing als zelfhulpmethodiek en focusing in therapie, de vraag of iedereen kan focussen en of er contra-indicaties zijn, het nut van focusing voor de therapeut, de problemen rond het aanleren van focusing, het model v...

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

ARTICLE
Existential empathy: on experiential and existential presence
public

Siebrecht Vanhooren - 57–1 (2019)
FROM THE PRACTICE
Interactive focusing als voorbeeld van RELIFO. (Relating, Listening and Focusing instructions)
public

Tine Swyngedouw - 57–1 (2019)
FROM THE PRACTICE
Cursus focussen: een onderbenut potentieel in de therapiewereld
public

Chris Van de Veire - 57–1 (2019)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)