Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

'Als het gezin een destructief traumatiserend systeem is' – Zevende landelijke CELEVT-congres, 10 oktober 2019, Amersfoort

Zevende landelijke Celevt-congres, 10 oktober 2019, Amersfoort

CONFERENCE REPORTHeidi Deknudt - 58–1 (2020)

PREVIEW

Het congres wordt geopend door Martijne Rensen, de oprichtster van CELEVT (Centrum Late Effecten Vroegkinderlijke chronische Traumatisering). Binnen CELEVT zijn er de laatste jaren een aantal evoluties geweest. In 2018 werd de trauma-academie opgericht, met korte cursussen maar ook met de eerste gespecialiseerde opleiding van een jaar voor GZ-psychologen. Naar aanleiding van een grote meldactie voor patiënten die geen gepaste behandeling konden vinden werd het STRAKX-traumanetwerk opgericht met als doel traumacentra over heel Nederland op te richten. Alles was klaar om uit de startblokken te gaan, maar vier weken voor de start, net voor het congres, is de financiering spaak gelopen, de ontgoocheling was voelbaar.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

ARTICLE
Focusing with a tangle
public

Chris Van de Veire, Sofie Verdegem en Isolde Roose - 58–1 (2020)
RESEARCH
Bevorderen van emotionele verandering bij seksuele plegers: verloren zaak of noodzaak?. Een meervoudige gevalsstudie
public

Ellen Gunst - 58–1 (2020)
FORUM
Reactie op het boek 'Het misverstand psychotherapie' van Flip Jan van Oenen
public

Henk Kik - 58–1 (2020)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)