Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Maud van Thiel & Imanda Slief-Boom (2020). Kracht en kwetsbaarheid: over het leven van hoogbegaafde volwassenen. Ede: OyA Productions – Adriaan Sprey (2020). Praktijkboek hoogbegaafdheid in psychotherapie. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.

BOOK REVIEWKirsten Copier - 59–1 (2021)

PREVIEW

Het onderwerp hoogbegaafdheid krijgt toenemend aandacht binnen de hulpverlening. Waar deze aandacht zich eerst vooral richtte op kinderen en het onderwijssysteem, breidt ze zich de laatste tijd uit naar volwassenen. Er zijn veel volwassenen die als kind niet zijn (h)erkend als hoogbegaafde en hier in hun volwassen leven, bijvoorbeeld door psychische problemen, alsnog achter komen – een ontdekking die veel impact kan hebben. Er zijn verschillende boeken beschikbaar die op het onderwerp ingaan, het merendeel is gebaseerd op praktijkervaring of eigen ervaring. Er liggen nog veel vragen voor wetenschappelijk onderzoek naar hoogbegaafdheid. De implicaties van het ervaren van psychische problemen en het zoeken van pas- sende hulp vormen belangrijke deelgebieden.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

FROM THE PRACTICE
"The therapy was successful, but I may succumb to the side effects"
public

Nele Stinckens en Claude Missiaen - 59–1 (2021)
FROM THE PRACTICE
On the road together through the land of unfinished business
public

Lynn Van den Eynde en Willy Colin - 59–1 (2021)
INTERVIEW
Conducting practical research - Sometimes doors can open with a little courage
public

Árpi Süle - 59–1 (2021)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)