Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Mis- en gemiste diagnoses bij cognitieve (hoog)begaafdheid. Webinar georganiseerd door de Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen (VVKP), 25 januari 2022, online

CONFERENCE REPORTKirsten Copier - 60–2 (2022)

PREVIEW

De aankondiging van dit webinar wekte direct mijn interesse. Het is belangrijk dat er aandacht is voor hoogbegaafdheid, vooralsnog een onderbelicht onderwerp in ons vakgebied. In de aankondiging wordt aangegeven dat cognitieve (hoog) begaafdheid een aantal specifieke uitdagingen met zich meebrengt die het risico op gemiste en misdiagnoses verhogen. Tijdens het webinar zal dieper ingegaan worden op valkuilen in het diagnostisch proces die leiden tot deze mogelijke mis- en gemiste diagnoses, waaronder ADHD, ASS, dyslexie.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

FROM THE PRACTICE
Louise laat (niet) los. Hoe een adolescent zichzelf leert reguleren om te kunnen separeren
public

Hanne Claes, Willy Colin & Greet Vanaerschot - 60–2 (2022)
FROM THE PRACTICE
De geblesseerde hoogbegaafde. Herkennen van en werken met hoogbegaafde cliënten
Kirsten Copier - 60–2 (2022)
REFLECTION
Affectafstemming in pre-therapie. Reflectie op een masterthesis
Dion Van Werde - 60–2 (2022)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)