Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Donner-Quanjer, M. (2021) Psychotherapie, hoe doe je dat? Concrete interventies voor de dagelijkse praktijk. Den Haag: Bohn Stafleu van Loghum.

BOOK REVIEWLieselotte Smaers - 60–2 (2022)

PREVIEW

Marisa Donner-Quanjer schreef een receptenboek met suggesties voor concrete interventies in lastige situaties en/of bij complexe cliënten. Haar inspiratie vond ze als supervisor van therapeuten in opleiding, het voornaamste doelpubliek voor dit boek. De schrijfster serveert geen kant-en-klaar model maar biedt met haar aanwijzingen wel inspiratie voor een behandelplan op maat voor gesprekstherapie. Het theoretisch kader is zowel cliëntgericht als gedragstherapeutisch gekleurd, een integratie die deze therapeut maakte tijdens haar veertig-jarige ervaring als therapeut en supervisor. De inhoudsopgave van dit boek van 166 pagina’s is zeer uitgebreid (10 hoofdstukken met eronder minstens dubbel zo veel paragrafen). Hieronder een korte samenvatting.

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

FROM THE PRACTICE
Louise laat (niet) los. Hoe een adolescent zichzelf leert reguleren om te kunnen separeren
public

Hanne Claes, Willy Colin & Greet Vanaerschot - 60–2 (2022)
FROM THE PRACTICE
De geblesseerde hoogbegaafde. Herkennen van en werken met hoogbegaafde cliënten
Kirsten Copier - 60–2 (2022)
REFLECTION
Affectafstemming in pre-therapie. Reflectie op een masterthesis
Dion Van Werde - 60–2 (2022)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)