Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

In welke sociale laag je (niet) uitkomt

COLUMNMarcel Gerrits Jans - 61–2 (2023)

PREVIEW

Zijn studie- en werkomstandigheden houden cliënt Boris gevangen in een dysthym toestandsbeeld, waarbij ik er zelf voor moet waken niet ook door zijn machteloosheid besmet te raken. Soms denk ik: had dat diploma in het hoger beroepsonderwijs (hbo) maar nooit gehaald, dan had je nu niet aan die hoge standaarden hoeven te voldoen. Het wordt zo zoetjesaan duidelijk dat Boris niet in het oog springt met een taal- of rekenkundig talent, en anderen, die vlotter, of intellectueel meer gedreven zijn, hem voorbijstreven. In de gloednieuwe sociologische indeling van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) maakt Boris op het eerste oog onderdeel uit van de zogenoemde ‘jongere kans- rijken’, mensen die gekenmerkt worden door een goede opleiding, een charmant voorkomen, computervaardigheden en informerende en stimulerende hulpbronnen in de vorm ...

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

ARTICLE
Emotion-focused therapy with adolescents. A creative challenge
public

Erik Peeters & Jacqueline van der Linden - 61–2 (2023)
ARTICLE
Lighten dark mood with dark chocolate. How lifestyle and nutrition can influence mental health
public

Renate Geuzinge - 61–2 (2023)
FROM THE PRACTICE
Opent onvoorwaardelijke aanvaarding deuren? Een casusillustratie
Nikki Kikken - 61–2 (2023)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)