Close
tijdschriftpersoonsgerichte
experiëntiële
psychotherapie
Process-oriented
Existential
Interactional
Integrative

Empathie als klinische vaardigheid. Het evenwicht tussen te veel en te weinig empathische interventies – studiedag georganiseerd door Boom Academy, 1 juni 2024, Amsterdam

CONFERENCE REPORTJoop Verschuur - 62–4 (2024)

PREVIEW

Op deze eerste dag van juni komen zes sprekers aan het woord. Ze hebben elk veertig minuten, waarna de dagvoorzitter een inhoudelijke afsluiting verzorgt. Er zijn dus geen workshops en ik kan zodoende het volledige programma volgen. Om praktische redenen volg ik deze dag online. Van de organisatie verneem ik dat er op locatie 63 deelnemers zijn en online rond de 74. Al vóór het begin mis ik de levendige sfeer van een ontvangsthal met zoekende en elkaar begroetende mensen en de ontmoeting met oud-studiege- noten, oud-collega’s of oud-studenten. Wat ik niet mis is de stress van het reizen: Welke treinen moet ik nemen, welke tram? Stel dat ze niet aansluiten. Kom ik wel op tijd? Nu zit ik rustig achter het scherm, mijn koffie al genuttigd, en wacht ik op het begin. De opening is aan dagvoorzitter Frans Schalkwijk, psychoanalyticus-psych...

 

The tPeP (Journal Person-centered experiential Psychotherapy) is the scientific journal for Dutch and Flemish psychotherapists, psychologists, and psychiatrists, that work from, or are interested in a client-centered perspective.

More from this issue

ARTICLE

Gina Devos - 62–4 (2024)
REFLECTION
The stumbling therapist
Trees Depoorter - 62–4 (2024)
REFLECTION
You have to be able to hurt your clients a little. A tribute to Hans Swildens for his 100th birthday
Tjalling Weldring - 62–4 (2024)
Explore
Populair Articles
FROM THE PRACTICE - Een energiemodel voor burn-out (62–1)

FROM THE PRACTICE - (62–2)

FROM THE PRACTICE - The five-session therapy: about untangling knots and looking for traces (62–3)

ARTICLE - Dealing fruitfully with one’s own experiencing (62–3)

FROM THE PRACTICE - Ervaringen met een ervaringsgerichte groepstherapie (62–1)